Friday 23 March 2012

Boleh Ker Sauna Membakar Lemak???


Salam semuaa..
Hari ini baru sempat nak ulas tentang pertanyaan seorang sahabat ”Boleh ker Sauna Membakar Lemak dan Kuruskan Badan?” Ramai yang salah anggap Sauna ini boleh kuruskan badan terutama sekarang ini banyak syarikat MLM mempromosikan barangan sauna untuk surirumahtangga. Kehkehkeh!
Sebelum itu, apa kebenda sauna ini? Haa, meh sini saya nak terangkan serba sedikit supaya anda semua dapat lebih ilmu. Sauna ini merupakan satu bilik kecil yang tertutup direka supaya wap akan akan terperangkap dalam ruang yang dikhaskan dengan suhu tertentu.
Biasanya ada yang guna arang dan ada yang canggih sikit iaitu jenis infrared ”memanaskan objek sebesar periuk nasi”.

Sebenarnya sauna ini elok cuma konsep disalahertikan untuk keuntungan semata – mata. Sepatutnya digunakan untuk pemanasan badan dan bukannya menguruskan badan. Kehkehkeh! Boleh Ker Sauna Membakar Lemak?
Konsep tadi Sauna adalah untuk memanaskan badan iaitu menghilangkan air di dalam badan. Bayangkan anda hanya duduk setempat, otot badan semua rilek lagi santai dan hanya peluh yang keluar rasa – rasa otot badan anda bekerja atau tengah tido? Kehkehkeh!
Haa, nampak tak kenapa badan anda tak kurus? Jadi kalau setahun anda bersauna belum tentu dapat turunkan 10kg berat badan. Tertipukan? Wahahahaaha!
P/s: Nak kuruskan badan dengan sihat ini takde cara shortcut sebenarnya. Semuanya perlu ada usaha bak kata saya ”perut takkan bulat kalau rajin buat sit up” Kehkehkeh!

Related post



0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More